måndag 13 februari 2012

Jag lever .....

.... för en dag, en timme, en minut, en sekund. För det går inte att planera för Gud är den som planera åt mig, när jag tänker att det finns saker som jag vill göra så visar Gud mig att inte planera drömma för Han vet vad det är som ska komma. Naivt, kanske; men hur skulle jag annars kunna förklara varför alla underliga saker händer. Jag vill leva med Herren och då är det som är målet. Under den senaste veckan har jag jobbar hårt med att inte låta mitt gamla jag lysa igenom och komma fram. En kamp som tar på krafterna men skam den som ger sig.
Tänker på hur fiende jobbar allt för aktivt för att jag ska må dåligt han försöker att hitta knapphålet som är nödvändigt för att sätta dit stöten. I dag har han lyckats men jag försöker att ta tillbaka kontrollen, för det handlar för min del en sekund, en minut, en timme, en dag. Mitt matra för att jag ska orka vara stark och låta Herren vara segrar över mitt liv. Var välsignad!

7 kommentarer:

  1. Du skriver: "Under den senaste veckan har jag jobbat hårt med att inte låta mitt gamla jag lysa igenom och komma fram. En kamp som tar på krafterna men skam den som ger sig".

    Detta låter lagiskt...."Jag jobbar hårt". Det är därför fienden får makt med dig. Du kan inte själv stå emot fienden, det kan bara Jesus. Så bekänn och lämna över allt till Jesus så ska det gå till seger. Han ser allt det du står i men kan inget göra förrän du slutar kämpa själv, han har kämpat för dig och för oss alla. Låt Jesus ta över, ty han står där för dig och vill lyfta av dig din kamp som han redan har vunnit för dig och giva dig frid.

    Jesu frid / Från en broder i vår Herre Jesus.

    SvaraRadera
  2. Det var ett mycket bra svar ifrån brodern här ovan!!!...Jag håller med helt och fullt!!!...Det är TRON som bär oss,,,vi ska inte BÄRA tron!!!...Vi kan inte i egen kraft "jobba"!!!...Lämna allt till Jesus,slappna av i trygg förvissning om att Han har Segrat för dig och har ALL makt i himmel och på jord!!!...Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Tack. Ja, låtom be och lämna över allt till Jesus, ty han strider för oss.

      Herren vare med dig syster som vi här skrivit till och oss alla.

      Välsignelse o frid / U.Wahlström Vetlanda

      Radera
  3. Blott en dag, ett ögonblick i sänder. O, vad tröst evad som kommer på ! Allt ju vilar i min Faders händer, skulle jag, som barn, väl ängslas då ! Han som bär för mig en faders hjärta o, Han giver ju åt varje dag. Hult dess lilla del av fröjd och smärta, så av möda xom behag. Jesus hjälper dig att vila tryggt, och stila vid Hans löften syster kär. Herren skall visa dig sin väg, för dig. / Herren strider för dig, och välsignar dig. Kära kramar från Annika !

    SvaraRadera
  4. Lite tråkigt att du inte ger någon "respons" på kommentarerna???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Den här gången glömde jag bort :) Men det ni alla har skrivit är fina och sant alltihop. Är ledsen att jag inte gav repsons på en gång. Allt ni har skrivit har gett mig mer styrka och även "påmint" mig om hur Herren jobbar. Kram från lilla Jag

      Radera
    2. Se där ja,,,äntligen ett livstecken,ha,hahaha!!!...Ha en fin och välsignad dag!!!...Kramar!!!

      Radera