måndag 9 januari 2012

Ursäkta du där uppe.....

När är det meningen att man ska få känna sig att det är på väg åt rätt håll ? Just nu känner jag mig som 4 år och vill lägga mig ned och skrika att det räcker !!! Jag vill också ha det mysigt, jag vill så mycket just nu och det känns som inget är det som jag måste vänja mig med!! Det känns som det på något sätt är bara en massa uppmuntran och medhållande för att jag ska var lugn, att inte gripas av panik eller förlora tron på Gud eller något annat för den delen heller. Vad är meningen med att känna maktlöshet, att behöva leva på ett sätt som jag inte har valt själv? Varför detta hemska ord !!!! Tiden läker alla sår ! Men varför uppstår sår överhuvudtaget !!!!! Jag vill bara göra om och göra rätt ... Kan jag inte få det ? Nej,,,, åter nej ,,,,, nej,,,,, Svaret ekar i mitt huvud......

4 kommentarer:

  1. Att bara få krypa in i Jesu famn. Ligga där och bara vara tyst och stilla,och låta alla tankar fara. Det är balsam för själen. Jesus ser till ditt hjärta. Det är inte du som skall bära tron, utan tron skall bära dig. Det gamla är glömt, det är kastat i glömskans hav. Ny är var morgon, lika som hans nåd är ny. Önskar dig Herrens Frid. Kramar till dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar ibland är det bara så svårt att se det när allt känns som den mörkaste natten av alla. Idag mer än någonsin behövde jag få veta detta !... igen :) Tack..

      Radera
  2. Du påminner mycket om mej själv. Både hur du skriver och hur du tänker. Skrämmande haha tur att man inte är ensam här i världen iaf , trots att det oftast känns så. Men tro mej det blir bättre. Jag har fått kämpa och kämpa i åratal , men saker o ting förändras. det ska du veta! Det kan både se och kännas hopplöst , men ge aldrig upp plötsligt händer det och du kommer inte tro att det är sant. Du kommer sitta som ett fån och undra vad det var som hände. Allt gick så fort. Men tiden kan kännas lång jag vet , men när tiden är inne så ska du se att all den smärta och sorg som du burit på kommer inte vara någonting jämfört med den lycka som du kommer känna! Jesus är med dej , han bär dej när du inte orkar , han håller din hand , han gråter med dej. Han finns även där när du känner lycka , han skrattar med dej. Du behöver inte frukta någonting och han har inte övergivit dej fast att det kan kännas så ibland. Håll bara ut och stå fast vid att det kommer bli bättre och vänd dej till Jesus. Han känner dej välast av alla. t.o.m dina huvudhår är räknade. Och du får mer en gärna höra av dej till mej om du vill prata! Kram Ange

    SvaraRadera
  3. Tack ! Visst är det konstigt att man känner sig så ensam, fastän man vet att det inte är så :) Det är många gånger just det som de handlar om att inte ge upp ! Att hålla sig fast vi Herren. Kram

    SvaraRadera